Three hot chix from the heart of Sweden with a hilarious and awesome way of being. Blog full of inspiration

26 november 2013

LIVETS KRYDDA


Jag tror jag pratar för alla oss tre och antagligen otroligt många fler människor i världen när jag talar om hur viktigt förståelse och acceptans är. Jag skrev innan om hur viktigt det är att kanske inte förstå, men iallafall acceptera andras kärlek. Den regeln, att acceptera andra människor och deras val, är en av de viktigaste på vår planet. 

Min fråga är; när tappar vi den? När tappar människor livets gyllene regel om allas lika värde? När delar vi upp oss i grupper och gör motstånd mot varandra? Vad går fel när främlingsfientliga partier får bestämma över det förgyllda, spicy, utländska och infödda folket?

Vår kryddmix när danskar som jag, finnar som Jonna och svenskar som Anna-Maria mixas ihop med syrianer som My, afrikaner som Ilhan, skottar som Hilda, thailändare som Narin, australienare som Sasha och bara människor från hela världen blir så jävla god. Så himla, himla fin. Så där puriskt vacker att jag inte kan tänka på vad som skulle hända om det togs bort. Livets krydda liksom. 

(Var inte rädda för olika människor, var inte rädd för mångfald. Alla är vi grymma och en del av samhället på vårt vis.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv