Three hot chix from the heart of Sweden with a hilarious and awesome way of being. Blog full of inspiration

2 december 2013

CHRISTMAS TEA


Igår vaknade jag tidigt. Jag tittade på julkalendern och våndades över hur trött och hes jag var. Men jag kokade te som jag hällde i en termos, satte på mig rediga julmarknadskläder, packade ned noterna i ryggsäcken och åkte in till Falun för att gå på sånguppdrag! Mina vänner och jag hade fått i uppgift att sjunga julsånger för att få folk att känna den gnistrande julstämningen både på julskyltningen i stan, och på ett ålderdomshem. Det var jättemysigt. Människor med blickar fyllda av glitter och förväntan, iskalla vindar, glögg och pepparkakor vartän man tittade och att sjunga julsånger tillsammans med de man älskar mest på en julskyltning var ypperligt. När jag senare kom hem, utmattad, så la jag mig i min lillasysters säng och så lyssnade vi på radiokalendern. Detta är alltså Jonna som skriver, och nu ska jag spela piano och äta pepparkakor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv